15 Ağustos 2013 Perşembe

Askıya Alınan Hesabı Kurtarmak

Merhaba Arkadaşlar Bu Siteyi Sizin İçin Kurdum Askıya Alınan Hesapları Ön Plana Çıkarmak Ve Sorunun Çözümünü Sunmak



Hesap Askıya Alındı Ne Demek? Twitter, Bir Hesabı Neden Askıya Alır?
Twitter yetkilileri bu soruya şöyle cevap veriyorlar : 

"Hesaplar çoğunlukla Twitter Kuralları ihlal edildiğinde askıya alınır. Hesabın ele geçirildiğinden veya riskli olduğundan şüphelenirsek de inceleme için hesabı askıya alabiliriz.


Askıya Alınan Twitter Hesabımı Nasıl Geri Alabilirim?
Hesabınız basit bir şekilde askıya alınmış ise, karşınıza şöyle bir ekran gelir. Kutucuklara birer tik attıktan sonra doğrulama kodunu girip "Onayla" butonuna tıklayarak hesabı hemen geri alabilirsiniz.

Bakınız : 




Karşıma Doğrulama Kodu (Yukarıdaki Gibi) Ekranı Gelmedi Ne Yapmalıyım?
Eğer karşınıza, yukarıdaki gibi bir sayfa değilde sadece şu alttaki ekran görüntüsü gibi bir uyarı mesajıgeldiyse, durumunuz daha vahim demektir.



Diğer siteler bu durumu çok yüzeysel olarak anlatılmış ve "Twitter'a mail atın, sorununuz 10 gün içinde çözülür." diyerek olayı kapatmışlar. Ben ise olayı bu kadar çabuk kapamayıp, sizlerle attığım maili paylaşmak istiyorum. Çünkü atılacak mail İngilizce olmalı ve derdimizi İngilizce anlatmak da bir çoğumuz için ayrı bir derttir aslında. Bu sebeple yollamış olduğum o mailin ekran görüntüsünü alıp, sitede paylaşarak sizlere yardımcı olmak istedim.

Benim, Twitter'a attığım mail sonucu arkadaşımın hesabı  hemen ertesi gün açıldı. Yani anlayacağınız 10 gün falan sürmedi. Ben diğer siteler gibi kısa kesip, sadece "mail atın" demiyeceğim. Sizin için, Twitter'a yollamış olduğum mailin ekran görüntüsünü aldım. Eğer hesabınız "ilk defa" bu şekilde [doğrulama kodu olmadan direkt olarak bu şekilde] askıya alınıyorsa, benim mailin aynısını yazarak, hesabınızı kısa sürede kurtarabilirsiniz.

Şimdi gelelim asıl konuya.. Buradan itibaren, yazdıklarımı adım adım uygulayın...

İlk önce, askıya alınan hesabınız hangisi ise kullanıcı adı ve şifrenizle hesaba girin ve 
Ayarlar --> Uygulamalar kısmından kullandığınız uygulamaları kaldırın.
(Erişimi Kaldır butonuna bir kez tıklamanız yeterli.)

Daha sonra ise buraya tıklayarak, mail atacağınız sayfaya gidiniz. 

Açılacak olan sayfada ki formu aynen şu şekilde doldurunuz :

Lütfen Linkteki dosyayı indirin ve oraya yapıştırın 


Vürüs Total  Raporu Da Burda 

Zaten .txt
Kolay Yazasınız Diye Upload Ettim




With love, yazan kısımda ise sadece Full Name kısma adınızı ve soyadınızı yazın, son olarak da Sumbit butonuna tıklayın.

Karşınıza şöyle bir ekran gelecektir : 



Eğer bu ekranı gördüyseniz, Tamamdır! Mesajınız Twitter'a ulaşmış demektir. Geçmiş olsun. Geriye beklemek kalıyor. 1 gün içinde hesap açılmayabilir. Size kesin bir gün veremem. Belki de 1 haftayı bulabilir ama benim üstte de dediğim gibi benim attığım mail sonucu hesap 1 gün içinde açılmıştı ama bunun herkeste öyle olacağı anlamına gelmiyor. Siz yinede mailden sonra bekleyebildiğiniz kadar uzunca bir süre bekleyin. Baktınız hesabınızı açmıyorlar, yeni bir Twitter hesabı açmaktan başka çareniz kalmamış demektir. :)

Twitter Hesabım Neden Askıya Alındı? Sebepleri Neler Olabilir?

Hesabınız askıya alınmama sebeplerinden bazıları şunlardır : 
  • Takipçi kazandırma uygulamalarını kullanmak.
  • Retweet ve Favori arttırma uygulamalarını kullanmak.
  • İllegal paylaşımlar veya müstehcen içerikler paylaşmak.
  • Bir şahısa veya kuruma hakaretten dolayı diğer Twitter kullanıcılarının sizi şikayet etmesi.
  • Markalara veya ünlülere ait fake hesaplar açmak veya onları taklit etmek.
  • Aynı IP adresiyle çok fazla hesap açmak veya Twitter'ı 6 ay boyunca kullanmamak.
  • Ard arda çok fazla kişiyi takip etmek.
  • Gün içinde çok çok fazla veya ard arda çok fazla Tweet atmak.
  • Askıya alınma sebepleri hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayınız.
Arkadaşlar ilk iki maddeden dolayı hesabınız askıya alındı ise kullandığınız uygulamalarıAyarlar --> Uygulamlar kısmından acilen kaldırmanız gerekiyor. Bu tür uygulamalar Twitter tarafından hile olarak kabul edilmektedirler ve Twitter kurallarına aykırıdır. 

Aklınıza takılan diğer tüm sorular için aşağı kısımdaki yorum kutucuğunu kullanarak, sorularınızı bana iletebilirsiniz.


===================
Ekleme (26.05.2013 - Saat 21.02

Merhabalar arkadaşlar...

Bir gün içinde bu yazıya tam 40 yorum gelmiş. Kontrol paneline girince ben de şaşırdım. Yorumlarınızı tek tek okuyup onayladım. Hepinize ayrı ayrı yanıt vermem çok zor. Aklımda kalan bazı soruları buradan cevaplamak istiyorum.

1) Takipçilerim hesabıma geri yüklenir mi?
-Evet, hesabınızdan eksilen takipçileriniz hesabınıza geri yüklenecektir.

2) Mail adresimi unuttum, hesabımın açıldığını nasıl anlarım?
-Hesabının açıldığını görmen için mailine bakmana gerek yok. Hesabın açıldığı zaman, Twitter'ındaki uyarı yazısı kalkacaktır zaten. Takipçilerin de geri yüklenecektir. Oradan da hesabınızın yeniden açıldığını anlayabilirsiniz.

3)
 Hesabım ne zaman açılır?
-Arkadaşlar, hesabınızın ne zaman açılacağını ben de bilemiyorum ama 1 hafta "içinde" açılır düşünüyorum. Çünkü, sitemde yazdığım bu talimatları uygulayarak, belirtmiş olduğum maili atan "bazı" arkadaşların hesapları 1-2 gün içinde açılmış. O yüzden aceleci davranmanıza gerek yok. Ayrıca yukarıdaki maili yollayan herkesin hesabı açılacaktır diye kesin bir kural yok.

4) Twitter'dan gelen maili anlamadım, ne demek istiyor? (örnek)
-Size anında yanıt olarak gelen o mailler, sistemin otomatik olarak size yolladığı bir mesajdır. Her bir kullanıcı Twitter'a mesaj atınca o mesaj otomatik olarak sistem tarafından yollanır. Çok da dikkate alınacak bir mail değil. Mesaj içeriğin merak ediyorsanız, çeşitli çeviri siteleriyle Twitter'ın ne demek istediğini öğrenebilirsiniz. Eğer çevirisini ben yapabilirsem, sizlerle paylaşırım.


Twitter Hesabınızı Kurtardıktan Sonra... 
"Hesabım yeniden açıldı ama takipçi sayım ve takip ettiğim kişi sayıları "sıfır" olarak gözüküyor ama tıkladığım zaman takip edilenler gözüküyor. Ayrıca Twitter'ımın şekli bozulmuş. Neden acaba? Bu sorun nasıl düzelir?"

gibi sorular soran arkadaşlar oluyor yorum kısmına. Bunu da hemen açıklamak istiyorum.

Arkadaşlar, bu sorun Twitter'dan kaynaklanan geçici bir sorundur. Hesabınız yeniden açıldığı zaman böyle bir sorunla karşılaşmanız normaldir. Tamamen sistemden kaynaklı bir sorundur. 30 dakika içerisinde her şey yeniden eski haline dönecektir. Boş yere telaş yapmanıza gerek yok. ;)


Teşekkürler @Manyaqtweet